Αν και είναι κυρίως γνωστός για την δουλειά του πάνω στο Tukitsu-Imana Program, το μεγάλο πάθος αυτού του μεγάλου ιάπωνα μαθηματικού για την δυτική κουζίνα έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη ζωή και το έργο του. Ο ίδιος ήταν εν γνώση της επιρροής του, σε βαθμό που, μιλώντας για την ανθρωπιά της μαθηματικής μεθόδου του, φέρεται να είχε πει: "ναι, είμαι μαθηματικός. καί σεφ. ο σκοπός της ζωής μου είναι να τα συνδυάζω αρμονικά. η μαθηματική μου μέθοδος βρίσκεται εκεί που δυτική μαγειρική και κλασσικά πλατωνικά μαθηματικά επικαλύπτονται".
Η τεχνική που τον σαγήνευσε περισσότερο απ' όλες είναι αυτή της παρασκευής αυτού που χρησιμεύει ως βάση για πολλά πιάτα. Πρώτα τσιγαρίζουμε κρεμμυδάκια και λοιπά υλικά (πχ σκόρδα) σε ζωϊκό ή φυτικό λίπος, και μπορούμε ήδη να προσθέσουμε καρυκεύματα όπως πιπέρι, αλάτι. Σ' αυτό το ήδη θαυμαστό μείγμα ερχόμαστε μετά να προσθέσουμε τα κυρίως υλικά του πιάτου που ετοιμάζουμε: κιμά, κρέας, σολομό, καλαμπόκι, κάστανα. Αυτή η τεχνική σαγήνευσε τον Tonēkane και τον προκάλεσε να την μπολιάσει με την μαθηματική του σκέψη, για να φτιάξει μια εξαιρετική συνταγή (που στέκει πλέον αυτόνομα, αλλά και ως βάση για άλλες συνταγές) και να δώσει έναν πολύ βασικό ορισμό.
Ορισμός 1.1: Ονομάζουμε μετακρεμμυδάκια το τσιγάρισμα κρεμμυδιών πάνω σε ήδη τσιγαρισμένα κρεμμύδια. Η τεχνική αυτή μας δίνει μετασυνταγές, που είναι συνταγές πάνω σε ήδη υπάρχουσες συνταγές. Το σύνολο των μετασυνταγών ονομάζεται μεταμαγειρική.
Υπήρξε, έτσι, πρωτοπόρος της αφαίρεσης στη μαγειρική, αλλά καί του όβερκιλ που επανήλθε στο προσκήνιο του αβανγκάρντ στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, παράγοντας διαμάντια όπως το Black Dynamite. Στις σημειώσεις του βρίσκουμε, τέλος, μια απόπειρα περιγραφής της σχέσης της μεταμαγειρικής με την κλασσική μαγειρική, και την κατασκευή μιας απεικόνισης που σήμερα θα ονομάζαμε ασυναρτητή με πεδίο ορισμού τη μεταμαγειρική και πεδίο τιμών τη μαγειρική.
Η τεχνική που τον σαγήνευσε περισσότερο απ' όλες είναι αυτή της παρασκευής αυτού που χρησιμεύει ως βάση για πολλά πιάτα. Πρώτα τσιγαρίζουμε κρεμμυδάκια και λοιπά υλικά (πχ σκόρδα) σε ζωϊκό ή φυτικό λίπος, και μπορούμε ήδη να προσθέσουμε καρυκεύματα όπως πιπέρι, αλάτι. Σ' αυτό το ήδη θαυμαστό μείγμα ερχόμαστε μετά να προσθέσουμε τα κυρίως υλικά του πιάτου που ετοιμάζουμε: κιμά, κρέας, σολομό, καλαμπόκι, κάστανα. Αυτή η τεχνική σαγήνευσε τον Tonēkane και τον προκάλεσε να την μπολιάσει με την μαθηματική του σκέψη, για να φτιάξει μια εξαιρετική συνταγή (που στέκει πλέον αυτόνομα, αλλά και ως βάση για άλλες συνταγές) και να δώσει έναν πολύ βασικό ορισμό.
Ορισμός 1.1: Ονομάζουμε μετακρεμμυδάκια το τσιγάρισμα κρεμμυδιών πάνω σε ήδη τσιγαρισμένα κρεμμύδια. Η τεχνική αυτή μας δίνει μετασυνταγές, που είναι συνταγές πάνω σε ήδη υπάρχουσες συνταγές. Το σύνολο των μετασυνταγών ονομάζεται μεταμαγειρική.
Υπήρξε, έτσι, πρωτοπόρος της αφαίρεσης στη μαγειρική, αλλά καί του όβερκιλ που επανήλθε στο προσκήνιο του αβανγκάρντ στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, παράγοντας διαμάντια όπως το Black Dynamite. Στις σημειώσεις του βρίσκουμε, τέλος, μια απόπειρα περιγραφής της σχέσης της μεταμαγειρικής με την κλασσική μαγειρική, και την κατασκευή μιας απεικόνισης που σήμερα θα ονομάζαμε ασυναρτητή με πεδίο ορισμού τη μεταμαγειρική και πεδίο τιμών τη μαγειρική.
η μεταμαγειρική ανακαλύφθηκε ανεξάρτητα στις χώρες τις κεντρικής ευρώπης. το αυστριακό γκούλας είναι όντως μεταμαγειρική (βλ. πχ. εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.ziiikocht.at/2013/01/wiener-wirtshausgulasch-aus-dem.html
).
αυτό ίσως να εξηγεί την απόφαση του γκέντελ να σταματήσει να τρώει.